FAQ

Vanliga frågor och svar om TidyApp.

Om du inte hittar svaret på din fråga kan du alltid höra av dig till oss på [email protected] så hjälper vi dig!

HEMSTÄDNING

Vårt pris är 215 kr per timme för återkommande bokningar och 245 kr per timme för engångsbokningar efter RUT. Vi hanterar självklart ansökan för RUT-avdraget åt dig. 

Betalning sker med kort, Klarna eller PayPal. 

Vårt estimat grundar sig i att vi gör följande:

  • Alla rum:
  • Vädring
  • Dammtorkning av alla tillgängliga ytor – som till exempel bord, dörrar och element
  • Putsning av speglar och glaspaneler (ej fönster)
  • Dammtorkning av alla (tillgängliga) lampor
  • Rengöring av socklar och lister
  • Dammsugning av mattor
  • Dammsugning och våttorkning av golv
  • Hantering av sopor
  • Damning av möbler
  • Damning av elektronik (t.ex. TV)
  •  
  • Kök:
  • Rengöring av spis och fläktkåpa
  • Rengöring av arbetsytor
  • Damma av köksutrustning (t.ex. espressomaskin) och andra fristående apparater (t.ex. mikrovågsugn)
  • Rengöring av diskbänk

  • Badrum:
  • Rengöring av handfat och toalett
  • Rengöring av dusch och badkar
  • Avlägsnande av kalkrester kring badrumsinredning

  • Sovrum:
  • Sängbäddning (ej byte av lakan)
  • Damning av fria ytor och sänggavlar

Vad vi hinner beror dock på hur lång tid som du bokar (då du själv kan välja att frångå vårt tidsestimat)

Priset baseras på antalet timmar för bokningen. 

Vid bokningen ber vi dig även fylla i storleken på din bostad för att hjälpa dig göra ett tidsestimat. Beroende på hur mycket tid du anser krävs för hemstädningen kan du enkelt minska eller öka antalet städtimmar. Du kan därefter enkelt justera antalet städtimmar beroende på hur mycket tid som du anser krävs. 

Vid osäkerhet om hur mycket tid som krävs rekommenderar vi att du hellre bokar för mycket tid än för lite för att säkerställa att du får det skinande rent i hela hemmet.

Ja, våra helpers tar inte med sig städutrustning. För bästa resultat behöver du ha:

  • Dammsugare
  • Mopp
  • Hink
  • Rengöringsmedel (allmänt)
  • Toalettrengöring
  • Glasrengöring
  • Fyra trasor
  • Svampar
  • Dammtrasa
  • Rengöringsmedel samt utrustning för ev. tilläggstjänster (exempelvis fönsterputs eller rengöring av ugn).

Vi har flera tilläggstjänster som du kan lägga till när du bokar i appen:

  • Fönsterputs insida
  • Handdisk
  • Rengöring insida kylskåp
  • Rengöring insida ugn
  •  

Utöver de alternativ som finns att välja när du bokar i appen kan du alltid höra av dig till oss om du önskar något extra så gör vi vårt bästa för att uppnå ditt önskemål.

Med TidyApp kan du snabbt och enkelt boka hemstädning och få ett skinande rent hem. Du kan både boka engångstillfällen vid behov eller ha återkommande städning. I appen väljer du var och när du vill ha städning och hur många kvadratmeter som ska bli rent. Du bokar så många timmar som du vill ha hjälp med och betalar efter utfört uppdrag genom det betalkort som du har registrerat i appen. Den helper som snabbast accepterar din bokning får uppdraget (såvida du inte önskar just din favorithelper). Självklart stödjer vi RUT-avdrag, vilket innebär att du endast betalar 50% av städkostnaden (om du har RUT-utrymme kvar). Vi tycker att ledtider, bindningstider och fakturor är ganska trist och tror att ni tycker likadant, därför hoppas vi att ni uppskattar enkelheten i tjänsten.

Vissa kunder är hemma och släpper in sin helper för att sedan lämna kvar en nyckel som läggs i brevinkastet, andra gömmer nyckeln. Ange hur du vill göra och om du har några särskilda önskemål i kommentarsfältet när du bokar i appen. Det går självklart även bra att skriva nyckelkvittens om du har samma helper regelbundet.

Inga problem! Skriv bara vilken typ av husdjur du har i kommentarsfältet i samband med att du bokar, så ser vi till att helpern i fråga varken är allergisk eller rädd.

Olyckor händer alla och det är vi självklart förberedda på. Vi har en företagsförsäkring genom Svedea med ansvarsförsäkring som täcker skador på din egendom. Försäkringen täcker även personskador på våra kunder och helpers.

Kontakta oss på [email protected] om olyckan varit framme så ser vi till att ersätta dig. 

Fram tills 12 timmar innan hemstädningens starttid kan du enkelt avboka direkt i appen utan extra kostnad genom att gå in på den specifika bokningen och hålla in avboka/skjut upp (för prenumerationer). Vid sena avbokningar kommer du att debiteras och då är det bäst att kontakta vår support via [email protected].

FLYTTSTÄDNING

Vi erbjuder flyttstädning i Stockholm i dagsläget. I de områden vi inte erbjuder flyttstädning kan ni ändå boka städning och få bra hjälp på traven, men vi åtar oss inga garantier på resultatet (t.ex. om vi hinner städa klart hela ytan) utan städar helt enkelt den tid som ni har bokat.

I flyttstädningen ingår följande:

  • Kök
  • Spis, spisfläkt, kåpa & filter
  • Ugn (Inkl. plåtar/galler)
  • Kyl/frys 
  • Skåp, in- och utvändigt
  • Diskbänk, kakel, väggar och golv
  • Eluttag och strömbrytare
  •  
  • Badrum
  • In- och utsidan av toalettstol
  • Ovan- och undersidan av tvättställ
  • Dusch och badkar, (badkarsfront och under badkar)
  • Kakelväggar
  • Golvbrunn (rensning)
  •  
  • Samtliga rum
  • Fönsterputs, in- och utsida samt mellan glasen
  • Rengöring av snickerier
  • Rengöring på och bakom element
  • Dammsugning & våttorkning av golv
  • Avtorkning av innerdörrar
  • Avtorkning i skåp och garderober
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Avdammning av väggar
  •  
  • Vad ingår ej:
  • Fönster som ej går att öppna tvättas ej emellan, endast in- och utsida tvättas då
  • Vi tar inte bort tavelkrokar och dekaler.
  • Tak tvättas ej.
  • Rengöring av väggar. Endast avdamning.
  • Vi utför inte tomt- och trädgårdsarbeten.
  • Rutorna på en inglasad balkong ingår inte, det kostar extra. Ruta/fönster i trappa om det är oåtkomligt.
  • Garage/vindsförråd städas ej om inte detta är överenskommet i avtal. Ursopning av garage gör vi däremot som en extra service för dig.
  • Vi kopplar ej ur elarmaturer, lampor, tvätt- och diskmaskiner mm
  • Ej rengöring av diskmaskinens filter.
  • Vi rensar inte ditt avlopp om det skulle vara stopp i diskhon, eller i något annat handfat.
  • Fönster som ej går att öppna tvättas ej emellan, endast in- och utsida tvättas då.
  • Trasiga fönster rengörs ej.
  • Vi rengör inte bakom varmvattenbredare.
  • Ugnsplåtar gör vi inte en grovrengöring på, endast sköljning och avtorkning.
  • Möbler som lämnats kvar till nya hyresgästen torkas ej av, om annat inte är överenskommet i förväg.

I samband med ett flyttstäd så erbjuder vi en garanti. Om den nya lägenhetsinnehavaren finner punkter att reklamera i städningen så åtar vi oss att åtgärda detta. För garantin gäller följande:

– En reklamation måste inkomma inom 48h efter slutfört städ

– Korrigering utförs inom 48h efter klagomål

– Besiktning skall utföras av antingen köparen av tjänsten alternativt av köparen av bostaden/mäklare. Godkänner köparen av tjänsten resultatet anses därmed uppdraget utfört och godkänt.

Om du väljer att stå för utrustningen själv så behövs följande:

  • Hink och mopp
  • Dammsugare
  • Trappstege/Stege
  • Fyra trasor
  • Ugnsrengöring
  • Rengöringsmedel (allmänt)
  • Toalettrengöring
  • Glasrengöring
  • Trasor (bomull och mikrofiber)
  • Svampar
  • Dammtrasa
  • Fönsterskrapa

ÖVRIGT

Om du mot förmodan skulle bli missnöjd vill vi gärna att du kontaktar oss på [email protected] så ser vi till att reda ut vad som gått snett. Vi strävar alltid efter att bli bättre och uppskattar din feedback. 

Om du har registrerat dig i samband med en registreringskampanj avdrages bonusbeloppet automatiskt i samband med bokning. För frågor gällande inlösen av värdekod, se nedan.

Kampanjkoden 200PAFORSTA gäller endast första tillfället för nya kunder.

Du kan antingen ange värdekoden i samband med registrering av ett konto i TidyApp eller i samband med att du bokar.

Kampanjkoden 200PAFORSTA gäller endast första tillfället för nya kunder.

Du ser din rabatt genom att trycka på din profil/ditt namn i appens meny.

Du laddar ner TidyApp via din telefons appbutik (AppStore eller Google Play) eller genom att trycka här. Boka sedan din städning direkt i appen.

I dagsläget finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Betalning sker genom ditt inlagda kort i appen eller via Klarna eller PayPal. Innan du bokar lägger du till ett kort till ditt konto. Debitering sker först när uppdraget är slutfört. Du får möjlighet att välja betalningssätt via ett mail som skickas dagen efter städningen.

Vi bakgrundskontrollerar, försäkrar och kvalitetssäkrar alla våra helpers som vi sedan förmedlar städuppdrag åt. 

RUT-avdrag är ett direktavdrag som ges till privatpersoner för vissa typer av arbeten som utförs i hemmet (upp till 50.000 kr/år), däribland hemstädning. Vi hanterar självklart RUT åt våra användare, vilket innebär att de med RUT-utrymme kvar endast betalar 50% av städkostnaden.