Vanliga frågor

Klicka på respektive rubrik för att se svaret

Priset per timme är 165 kr efter RUT (330 kr innan) för prenumeranter och 187,5 kr/h efter RUT (375 kr innan) för engångsbokare. Vi hanterar ditt eventuella RUT-avdrag åt dig automatiskt, vilket innebär att du vid RUT-avdrag inte debiteras ordinarie pris. Betalning sker med kort, Klarna eller PayPal.
Vårt estimat grundar sig i att vi gör följande:
I varje rum:
Vädring
Dammtorkning av alla tillgängliga ytor – som till exempel bord, dörrar och element
Putsning av speglar och glaspaneler (ej fönster)
Dammtorkning av alla (tillgängliga) lampor
Rengöring av socklar och lister
Dammsugning av mattor
Dammsugning och våttorkning av golv
Hantering av sopor
Dammning av möbler
Dammning av elektronik (t.ex. TV)

Kök:
Rengöring av spis och fläktkåpa
Rengöring av arbetsytor
Damma av köksutrustning (t.ex. espressomaskin) och andra fristående apparater (t.ex. mikrovågsugn)
Rengöring av diskbänk

Badrum:
Rengöring av handfat och toalett
Rengöring av dusch och badkar
Avlägsnande av kalkrester kring badrumsinredning

Sovrum:
Sängbäddning (ej byte av lakan)
Damning av fria ytor och sänggavlar

Vad vi hinner beror dock på hur lång tid som du bokar (då du själv kan välja att frångå vårt tidsestimat).

Du bokar antal timmar och inte yta som skall städas. Specifikationen av ytan som skall städas är till för att hjälpa dig att göra en tidsestimering, vilken du själv enkelt kan välja att frångå genom att minska eller öka antalet städtimmar.
Ja, städaren tar inte med sig detta. För bästa resultat behöver du ha dammsugare, mopp, hink, rengöringsmedel (allmänt), toalettrengöring, glasrengöring, 4 trasor, svampar, dammtrasa, medel samt utrustning för ev. tilläggstjänster (exempelvis fönsterputs eller rengöring av ugn).
Du laddar ner TidyApp via din telefons appbutik (AppStore eller Google Play) eller genom att trycka här. Boka sedan direkt i appen.
Med TidyApp kan du snabbt och enkelt boka hemstädning och få ett skinande rent hem. Boka vid behov eller prenumerera. I appen väljer du var och när du vill ha städning, hur många och stora rum du har. Du bokar så många timmar som du vill ha hjälp med och betalar efter utfört uppdrag genom det kort som du har registrerat i appen. Den partner som snabbast accepterar din bokning får uppdraget (om du inte själv väljer ut just din favoritstädare). Självklart stödjer vi RUT-avdrag, vilket innebär att du endast betalar 50% av städkostnaden (om du har RUT-utrymme kvar). Vi tycker att ledtider, bindningstider och fakturor är ganska trist och tror att ni tycker likadant, därför hoppas vi att ni uppskattar enkelheten i tjänsten.
RUT-avdrag är ett direktavdrag som ges till privatpersoner för vissa typer av arbeten som utförs i hemmet (upp till 25.000 kr/år), däribland hemstädning. Vi hanterar självklart RUT åt våra användare, vilket innebär att de med RUT-utrymme kvar endast betalar 50% av städkostnaden.
Betalning sker genom ditt inlagda kort i appen eller via Klarna eller PayPal. Innan du bokar lägger du till ett kort till ditt konto. Debitering sker först när uppdraget är slutfört. Du får möjlighet att välja betalningssätt via ett mail som skickas dagen efter städningen.
Vissa kunder är hemma och släpper in när städaren kommer för att sedan lämna kvar en nyckel som läggs i brevinkastet, andra gömmer nyckeln. Ange hur du vill göra och om du har några särskilda önskemål i kommentarsfältet när du bokar i appen. Det går självklart även bra att skriva nyckelkvittens om du har en städpartner regelbundet.
Inga problem! Skriv bara vilken typ av husdjur du har i kommentarsfältet i samband med att du bokar, så ser vi till att städaren i fråga varken är allergisk eller rädd.
Städarna täcks självklart av försäkringar medan de städar. Vi på TidyApp har tecknat en paraplyförsäkring genom Länsförsäkringar som täcker alla våra anslutna städpartners. Utöver detta har våra anslutna städpartners en egen försäkring.
Du kan antingen ange värdekoden i samband med registrering av ett konto i TidyApp eller i samband med att du bokar.
Om du har registrerat dig i samband med en registreringskampanj avdrages bonusbeloppet automatiskt i samband med bokning. För frågor gällande inlösen av värdekod, se ovan.
Du ser din rabatt genom att trycka på din profil/ditt namn i appens meny.
Fram tills 12 timmar innan hemstädningens starttid kan du enkelt avboka direkt i appen genom att gå in på den specifika bokningen och hålla in avboka/skjut upp (för prenumerationer). Vid sena avbokningar går det bra att kontakta vår support via [email protected]
Vi har en månads uppsägningstid (30 dagar) på våra prenumerationer (ej engångsbokningar). Uppsägningstiden på en (1) månad räknas från den dag då du har sagt upp din prenumeration. Du säger upp din prenumeration genom att maila till [email protected] Det räcker alltså inte med att avboka tillfällena i appen. Avbokar du ett eller flera tillfällen under uppsägningsperioden förlängs den med motsvarande antal bokningar.
I dagsläget finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vi tror inte att du kommer att bli missnöjd, men skulle det ske vill vi gärna att du kontaktar oss så snart som möjligt. Tveka inte att skicka ett mail till [email protected] – det blir vi bara glada för!
Vi bakgrundskontrollerar, försäkrar och kvalitetssäkrar städpartners som vi sedan förmedlar städuppdrag åt. Våra städpartners är egenanställda (”frilansande” städare) eller en del av ett mindre bolag.
Vi erbjuder inte flyttstädning som en ren tjänst i dagsläget. Självklart kan ni ändå boka städning och få bra hjälp på traven, men vi åtar oss inga garantier på resultatet (t.ex. om vi hinner städa klart hela ytan) – utan städar helt enkelt den tid som ni har bokat.